SATTVA Duinkerken 62, 3771CZ, Barneveld +31 (0)6 - 54 94 5208 info@sattvapraktijk.nl https://www.sattvapraktijk.nl/_db/style/logo.png
SATTVA
De pijnappelklier zorgt dat we meer in contact staan met onze intuïtie en spiritualiteit. Hoe kunnen we de pijnappelklier opschonen en activeren.
2020-09-06 09:47:52 SATTVA https://www.sattvapraktijk.nl/_db/style/logo.png www.sattvapraktijk.nl

De functie van de pijnappelklier en opschonen

zaterdag 5 september 2020
De functie van de pijnappelklier en opschonen

Biologische functie

De pijnappelklier (ook wel epifyse genaamd) is een hormoonklier die en bevindt zich midden in je hersenen en is qua grootte vergelijkbaar met een doperwt en lijkt op een dennenappel.

Bij kinderen is de epifyse nog goed ontwikkelt maar naar verloop dat wij ouder worden, krimpt deze. Bij oudere mensen is de klier vaak verkalkt en verliest het z’n functie. Het regelt o.a. het slaap-waak ritme. Hier wordt serotonine omgezet in het hormoon melatonine. Melatonine zorgt dat we ontspannen en in een diepe slaap vallen. Verder zorgt het voor herstel en opbouw van het lichaam, wat tijdens je slaap plaatsvindt. Voor het optimaal functioneren van de pijnappelklier is het belangrijk om stress te verminderen, grote temperatuurverschillen en grote hoogten te vermijden.

Spirituele functie

De pijnappelklier wordt ook wel ‘het derde oog’ genoemd. Het derde oog wordt ook wel gezien als voor het hoogste bewustzijn dat wij mensen kunnen bereiken. Het derde oog is een energetisch oog waarmee je dingen kunt ‘zien’ die je met je fysieke zintuigen niet kunt waarnemen. Bij een goed werkend derde oog heb je een sterke intuïtie. Je weet als het ware dingen die je niet meteen kan verklaren. Je voelt emoties van andere mensen beter aan en je creativiteit neemt toe.

Descartes verklaarde de pijnappelklier zelfs tot ‘zetel van de ziel’. De pijnappelklier staat in verbinding met je hogere zelf en is belangrijk voor je spirituele groei. Hoe hoger je bewustzijn groeit, hoe meer je in een staat van vrede, kalmte en gelukzaligheid komt. Uiteindelijk kom je steeds meer in een staat van onvoorwaardelijke liefde. Juist in deze tijd is het van belang dat we meer toegang krijgen tot de functie van de pijnappelklier.

Het ontgiften en ontkalken van de pijnappelklier

Toxines zoals kwik uit amalgaamvullingen, spaarlampen, vaccinaties zijn slecht voor de pijnappelklier. Ook fluoride verkalkt de pijnappelklier. Pesticides zijn ook slecht dus eet zoveel mogelijk biologisch. Ook treedt er verkalking op door het gebruik van melkproducten. Vermijd alcohol, roken, witte bloem, geraffineerde suikers, koolzuurhoudende drankjes en kunstmatige zoetstoffen. Door het gebruik van chlorella, tarwegras, zeewier en spirulina wordt het lichaam gezuiverd. Ook het gebruik van verse koriander helpt om kwik uit de hersenen te halen. Komkommer, aardbeien, avocado, zouden juist een gunstig effect hebben op de werking van je pijnappelklier. Ook groene groenten zoals sla, rucola, spinazie en boerenkool, paksoi, andijvie en groene kool, broccoli, sperciebonen en spruitjes zuiveren het lichaam. Zaden en noten zijn ook goed. 's Ochtends beginnen met een glas water met een lepel rauwe biologische appelazijn opdrinken vermindert de verkalking. Wel drinken met een rietje om het aantasten van je glazuur te voorkomen.

Met behulp van de onderstaande video kun je de pijnappelklier activeren.